W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie ogłasza nabór na stanowisko pracy doradca zawodowy.

XML

Treść



                                         
Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie
Ogłasza nabór na stanowisko pracy
Doradca zawodowy
w ramach projektu pn. „Aktywność – Jakość – Praca – IV”
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki,
Priorytet VI „Rynek pracy otwarty dla wszystkich”,
Działanie 6.1 „Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności  zawodowej w regionie”,
Poddziałanie 6.1.2 „Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie”
 
1.      Wymagania niezbędne:
1)         wykształcenie wyższe magisterskie  w zakresie psychologii, socjologii lub doradztwo zawodowe-niezbędne,
2)         niekaralność,
3)         posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych
4)         predyspozycje osobowościowe:
-        umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi i postępowania z nimi,
-        umiejętność dopasowywania sposobu i stylu rozmowy do rozmówcy,
-        umiejętność przełamywania oporów klienta w mówieniu o swoich problemach,
-        umiejętność podejmowania konstruktywnych inicjatyw,
-        umiejętność postępowania z ludźmi w szczególnej sytuacji na rynku pracy,
-        umiejętność pracy w zespole,
-       posiadanie takich cech jak: empatia, odporność emocjonalna i samokontrola,
-        wysoka odpowiedzialność społeczno-moralna,
-        samodzielność w organizowaniu i planowaniu działań własnych,
-        umiejętność  podejmowania decyzji w sposób bezstronny i obiektywny.
5)      doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach: nie wymagane
6)      umiejętności zawodowe:
-        obsługa komputera w środowisku Windows, programów: Excel, Power Point, oraz   innych urządzeń biurowych,
-        umiejętność formułowania wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej (sporządzanie opinii),
-        znajomość kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu pracy, znajomość przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych,
2.      Obligatoryjne uprawnienia: brak.
3.      Doświadczenia zawodowe: minimum 12-to miesięczny staż pracy w zakresie poradnictwa zawodowego.
      4.      Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1)      Zadania główne:
-        udzielanie porad zawodowych indywidualnych i grupowych oraz indywidualnych i grupowych informacji zawodowych osobom bezrobotnym lub poszukującym pracy i osobom objętym programami specjalnymi,
-        określanie predyspozycji psychofizycznych wskazanych przy wyborze zawodu i stanowiska pracy,
-        udzielanie porad ułatwiających zmianę kwalifikacji lub zmianę zawodu,
-       udzielanie informacji o możliwościach szkolenia i przekwalifikowania,
-        określenie przydatności kandydatów do zawodu,
-        współpraca z innymi stanowiskami pracy w urzędzie,
-        opracowywanie informacji zawodowej,
-        odpowiednie gromadzenie i aktualizowanie informacji zawodowej oraz jej upowszechnianie,
-        opracowywanie informacji dla potrzeb statystyki i analiz,
-        popularyzacja usług w zakresie doradztwa zawodowego wśród osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz pracodawców,
-        współpraca z innymi podmiotami działającymi w obszarze rynku pracy,
-        realizacja zadań współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego,
-        realizacja indywidualnych planów działania wynikających z zapisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
2)     zadania okresowe:
-        udział w targach pracy, edukacji i przedsiębiorczości, giełdach pracy, spotkaniach z młodzieżą stojącą przed wyborem optymalnej ścieżki kariery zawodowej w szkołach gimnazjalnych, zasadniczych zawodowych, średnich zawodowych i ogólnokształcących oraz wyższych,
-        udział w konferencjach.
 
4.      Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Urzędzie Pracy  w Częstochowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia jest niższy od 6%.
5.      Wymagane dokumenty:
1)     CV,
2)     list motywacyjny,
3)     kserokopie świadectw pracy potwierdzające minimum 12-to miesięczny staż pracy  w zakresie poradnictwa zawodowego lub inne dokumenty potwierdzające w/w doświadczenie zawodowe,
4)     kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5)     kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach zawodowych i umiejętnościach,
6)     oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zgodnie z art. 6 ust. 3 pkt. 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.- Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.) - w przypadku wyboru kandydata na w/w stanowisko, będzie wymagane zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego,
7)     oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.- Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),
8)     kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r., Nr 223, poz. 1458 z późn.zm.)          
 
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętych kopertach należy składać osobiście w siedzibie urzędu w Częstochowie, ul. Szymanowskiego 15, pok. 3 (kancelaria ogólna) lub pocztą na adres urzędu z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko - doradca zawodowy”  – w terminie do dnia 24 września 2013 r.(nie mniej niż 14 dni od dnia opublikowania w BIP), do godziny 1500. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (pup.czestochowa.bip-gov.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie, ul. K. Szymanowskiego 15.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 z późn.zm) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)
 
    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 6.1.2