Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym o wartości powyżej 193 000 euro na usługi szkolenia zawodowego dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie - kurs spawania podstawowego, kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1

26.03.2011r.   PL-Częstochowa: Usługi szkolenia zawodowego

2011/S 60-097318

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Usługi

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA

I.1)NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE

Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie
ul. K. Szymanowskiego 15
Do wiadomości: Anna Kukla
42-217 Częstochowa
POLSKA
Tel. +48 343706100
E-mail:
kacz@praca.gov.pl
Faks +48 343243130

Adresy internetowe

Ogólny adres instytucji zamawiającej http://www.pup.czestochowa.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego

I.2)RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI

Agencja/Urząd regionalny lub lokalny
Inne Usługi rynku pracy

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1)OPIS

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą

Przetarg nieograniczony na usługi szkolenia zawodowego dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie - kurs spawania podstawowego, kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1kV, kurs obsługi żurawi przeładunkowych HDS, kurs kosmetyczny, kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz specjalistyczny w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach, kurs szycia i modelowania firan z aranżacją okien z podstawami przedsiębiorczości.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług

Usługi

II.1.3)Ogłoszenie dotyczy

Zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)

Uwaga: planowane terminy kursów moga ulec zmianie z zastrzeżeniem, iż kursy muszą zakończyć się maksymalnie do 31.11.2011 r.
Część I - kurs spawania podstawowego (metody: E, G, MAG, TIG).
Przewidziano do przeszkolenia 20 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
1.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Zamawiający planuje przeszkolić osoby w dwóch następujących grupach:
— I grupa – termin rozpoczęcia szkolenia maj 2011 r. – 10 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie),
— II grupa – termin rozpoczęcia szkolenia sierpień 2011 r. – 10 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie).
W jednej grupie mogą uczestniczyć osoby, które szkolą się w zakresie różnych metod.
Jedna osoba skierowana przez Zamawiającego na kurs może uczestniczyć w zakresie tylko jednej metody.
Szkolenie musi zostać przeprowadzone na podstawie programu zgodnego z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach Ośrodek Kształcenia i Nadzoru Spawalniczego.
Ma ono za zadanie przygotować jego uczestników do egzaminu w zakresie podstawowego spawania metodą:
— gazową (G) – 311 – grupa materiałowa 1.1,
— łukowego elektrodą otuloną (E) – 111 – grupa materiałowa 1.1,
— elektrodą topliwą w osłonie gazów aktywnych (MAG) – 135 – grupa materiałowa 1.1,
— elektrodą nietopliwą w osłonie gazu obojętnego (TIG) – 141 – grupa materiałowa 1.1.
Szkolenie ma zakończyć się egzaminem państwowym, którego koszt należy wliczyć w koszt kursu.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 150 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy ilość godzin dydaktycznych, która wynika z wytycznych Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach jest mniejsza niż 150 godzin, należy poszerzyć program kursu o ilość godzin w ten sposób, aby obejmował minimum 150 godzin dydaktycznych.
Dla każdej metody musi zostać przedłożony odrębny program.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
W zakresie każdej metody kursu spawania podstawowego należy przedstawić osobne preliminarze kosztów (załącznik). Preliminarze winny zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu państwowego, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego, koszt ubrań roboczych itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu, świadectwa egzaminu kwalifikacyjnego oraz książki spawacza.
Część II - kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1 kV.
Przewidziano do przeszkolenia 16 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
2.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Zamawiający planuje przeszkolić osoby w dwóch następujących grupach:
— I grupa – termin rozpoczęcia szkolenia maj 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie),
— II grupa – termin rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie).
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 150 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Należy przedstawić program zajęć, który musi zawierać minimum następujący zakres tematyczny:
— warunki prawne wynikające z ustawy Prawo Energetyczne, Kodeksu Pracy i innych ustaw,
— rodzaje instalacji elektrycznych (podział i charakterystyka),
— skuteczność ochrony przeciwpożarowej,
— rodzaje silników elektrycznych (podział na moc i napięcie zasilania),
— zabezpieczenie silników elektrycznych od zwarć i przeciążeń,
— charakterystyka i podział, stopnie zabezpieczenia i stopnie ochrony opraw oświetleniowych, wymagane cechy oświetlenia, elektronarzędzia w świetle normy PN,
— zasady prowadzenia kontroli sprawności elektrycznych,
— sposoby prowadzenia dokumentacji zgodnie z wymaganiami BHP.
Szkolenie ma zakończyć się egzaminem przed Komisją Kwalifikacyjną SEP powołaną przez Urząd Regulacji Energetyki (URE). Koszt egzaminu należy wliczyć w koszt kursu.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu oraz świadectwa kwalifikacji uprawniające do zajmowania eksploatacją urządzeń instalacyjnych sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV.
Część III - kurs obsługi żurawi przeładunkowych HDS.
Przewidziano do przeszkolenia 10 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
3.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej 10 – osobowej grupie (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie). Winno się ono rozpocząć w miesiącu maju 2011 r.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 34 godziny dydaktyczne (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia. Zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku. Szkolenie realizowane musi być według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu (w przypadku gdy szkolenie rozpocznie się w inny dzień tygodnia niż poniedziałek i/lub zakończy się w inny dzień niż piątek, to liczba godzin zegarowych szkolenia może być proporcjonalnie mniejsza w stosunku do przeciętnej liczby godzin zegarowych w tygodniu).
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 34 godziny dydaktyczne (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu oraz zaświadczenia kwalifikacyjne UDT.
Część IV - kurs kosmetyczny.
Przewidziano do przeszkolenia 10 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
4.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej 10 – osobowej grupie (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie). Winno się ono rozpocząć w miesiącu maju 2011 r.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 300 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia. Zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku. Szkolenie realizowane musi być według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu (w przypadku gdy szkolenie rozpocznie się w inny dzień tygodnia niż poniedziałek i/lub zakończy się w inny dzień niż piątek, to liczba godzin zegarowych szkolenia może być proporcjonalnie mniejsza w stosunku do przeciętnej liczby godzin zegarowych w tygodniu).
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego, itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu.
Część V - kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz specjalistyczny w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach.
Przewidziano do przeszkolenia 10 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
5.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej 10 – osobowej grupie (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie). Winno się ono rozpocząć w miesiącu czerwcu 2011 r.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 40 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia. Zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku. Szkolenie realizowane musi być według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu (w przypadku gdy szkolenie rozpocznie się w inny dzień tygodnia niż poniedziałek i/lub zakończy się w inny dzień niż piątek, to liczba godzin zegarowych szkolenia może być proporcjonalnie mniejsza w stosunku do przeciętnej liczby godzin zegarowych w tygodniu).
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu państwowego, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu oraz zaświadczenia z przeszkolenia kierowców pojazdów przewożących towary niebezpieczne (ADR).
Część VI - kurs szycia i modelowania firan z aranzacją okien z podstawami przedsiębiorczości.
Przewidziano do przeszkolenia 16 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
6.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Zamawiający planuje przeszkolić osoby w dwóch następujących grupach:
— I grupa – termin rozpoczęcia szkolenia czerwiec 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie),
— II grupa – termin rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie).
Należy przedstawić program zajęć, który musi zawierać minimum następujący zakres tematyczny:
— rodzaje maszyn do szycia,
— nauka kroju i wymiarowania tkanin,
— rysowanie i wykonywanie form pod określony wymiar i typ okna,
— dobór tkanin oraz wiadomości z zakresu materiałoznawstwa,
— dobór dodatków i materiałów pomocniczych do wykonywania dekoracji,
— rodzaje karniszy, sposoby ich doboru i montażu,
— kosztorysowanie,
— obsługa klienta, doradztwo,
— aranżacja okien,
— podstawy przedsiębiorczości.
Program zajęć musi zawierać w szczególności:
— nazwę i zakres szkolenia,
— czas trwania i sposób organizacji szkolenia,
— wymagania wstępne dla uczestników szkolenia,
— cele szkolenia,
— plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oaz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej,
— opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
— wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych.
(z wyszczególnieniem środków, które każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność),
— przewidziane sprawdziany i egzaminy,
— informację na temat miejsca przeprowadzania zajęć praktycznych i teoretycznych (adresu), z wyszczególnieniem informacji na temat warunków lokalowych, tj. czy sale dydaktyczne posiadają dostęp do szatni, (przebieralni), czy sanitariatów wyposażonych w bieżącą wodę (ciepłą i zimną), oraz czy powierzchnia sal dydaktycznych, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne dostosowane są do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia, zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy,
— informację na temat składników poczęstunku, który każdy uczestnik otrzyma podczas szkolenia, z wyszczególnieniem informacji na temat miejsca do spożywania poczęstunku, oraz informacji czy w sali lub jej bliskim sąsiedztwie znajduje się dodatkowy stolik, czajnik (termos) oraz miejsce zapewniające możliwość przechowywania produktów spożywczych i naczyń jednorazowych dla uczestników kursu bez dostępu dla osób trzecich.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

80530000

II.1.7)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Nie

II.1.8)Podział na części

Tak
oferty należy składać w odniesieniu do jednej lub więcej części

II.1.9)Dopuszcza się składanie ofert wariantowych

Nie

II.2)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres

Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa zmówień publicznych.

II.2.2)Opcje

II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI

INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI

CZĘŚĆ NR 1 NAZWA Część I - kurs spawania podstawowego (metody: E, G, MAG, TIG)

1)KRÓTKI OPIS

Uwaga: planowane terminy kursów mogą ulec zmianie, z zastrzeżeniem, iż kursy muszą zakończyć się maksymalnie do 30.11.2011 r.
Przewidziano do przeszkolenia 20 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
1.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Zamawiający planuje przeszkolić osoby w dwóch następujących grupach:
— I grupa – termin rozpoczęcia szkolenia maj 2011 r. – 10 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie),
— II grupa – termin rozpoczęcia szkolenia sierpień 2011 r. – 10 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie).
W jednej grupie mogą uczestniczyć osoby, które szkolą się w zakresie różnych metod.
Jedna osoba skierowana przez Zamawiającego na kurs może uczestniczyć w zakresie tylko jednej metody.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 150 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
W zakresie każdej metody kursu spawania podstawowego należy przedstawić osobne preliminarze kosztów (załącznik). Preliminarze winny zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu państwowego, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego, koszt ubrań roboczych itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu, świadectwa egzaminu kwalifikacyjnego oraz książki spawacza.

2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)

80530000

3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES

4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA

5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR 2 NAZWA Część II - kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1 kV

1)KRÓTKI OPIS

2.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Zamawiający planuje przeszkolić osoby w dwóch następujących grupach:
— I grupa – termin rozpoczęcia szkolenia maj 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie),
— II grupa – termin rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie).
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 30 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu oraz świadectwa kwalifikacji uprawniające do zajmowania eksploatacją urządzeń instalacyjnych sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV.
Uwaga: planowane terminy kursów mogą ulec zmianie z zastrzeżeniem, iż kursy muszą zakończyć się maksymalnie do 30.11.2011 r.

2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)

80530000

3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES

4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA

5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR 3 NAZWA Część III - kurs obsługi żurawi przeładunkowych HDS

1)KRÓTKI OPIS

Przewidziano do przeszkolenia 10 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
3.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej 10 – osobowej grupie (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie). Winno się ono rozpocząć w miesiącu maju 2011 r.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 34 godziny dydaktyczne (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu oraz zaświadczenia kwalifikacyjne UDT.
Uwaga: planowane terminy kursów mogą ulec zmianie z zastrzeżeniem, iż kursy muszą zakończyć się maksymalnie do 30.11.2011 r.

2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)

80530000

3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES

4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA

5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR 4 NAZWA Część IV - kurs kosmetyczny

1)KRÓTKI OPIS

Przewidziano do przeszkolenia 10 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
4.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej 10 – osobowej grupie (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie). Winno się ono rozpocząć w miesiącu maju 2011 r.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 300 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego, itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu.
Uwaga: planowane terminy kursów mogą ulec zmianie z zastrzeżeniem, iż kursy muszą zakończyć się maksymalnie do 30.11.2011 r.

2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)

80530000

3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES

4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA

5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR 5 NAZWA Część V - kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz specjalistyczny w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach

1)KRÓTKI OPIS

Przewidziano do przeszkolenia 10 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
5.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej 10 – osobowej grupie (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie). Winno się ono rozpocząć w miesiącu czerwcu 2011 r.
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 40 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt egzaminu państwowego, koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu oraz zaświadczenia z przeszkolenia kierowców pojazdów przewożących towary niebezpieczne (ADR).
Uwaga: planowane terminy kursów mogą ulec zmianie z zastrzeżeniem, iż kursy muszą zakończyć się maksymalnie do 30.11.2011 r.

2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)

80530000

3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES

4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA

5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR 6 NAZWA Część VI - kurs szycia i modelowania firan z aranżacją okien z podstawami przedsiębiorczości

1)KRÓTKI OPIS

Przewidziano do przeszkolenia 16 osób (szkolenie byłoby finansowane ze środków Funduszu Pracy).
6.1 Liczba osób i czas trwania szkolenia.
Zamawiający planuje przeszkolić osoby w dwóch następujących grupach:
— I grupa – termin rozpoczęcia szkolenia czerwiec 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie),
— II grupa – termin rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2011 r. – 8 osób (finansowanie ze środków Funduszu Pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie).
Należy przedstawić szczegółowy program wszystkich zajęć obejmujący minimum 250 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min.) przeznaczonych dla jednego uczestnika szkolenia.
Do oferty należy przedłożyć harmonogram będący propozycją terminów szkoleń (załącznik). W przypadku przedstawienia harmonogramu zawierającego przerwę w zajęciach trwającą np. cały tydzień Zamawiający nie dyskwalifikuje takiej oferty, pod warunkiem, iż szkolenie rozpocznie się i zakończy w wymaganym terminie. Jednak ze względu na konieczność terminowego naliczania świadczeń dla bezrobotnych, których wysokość jest uzależniona od liczby godzin zegarowych szkolenia w danym miesiącu oraz realizacji szkolenia w sposób zapewniający jak najlepsze przyswajanie materiału przez jego uczestników, Zamawiający zaleca, aby takie przerwy zdarzały się sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach.
Należy przedstawić preliminarz kosztów (załącznik). Preliminarz winien zawierać wszystkie przedstawione na druku pozycje: koszt materiałów szkoleniowych, koszt serwisu kawowego itp.
Po zakończonym szkoleniu wymagane jest przedłożenie ankiet wypełnionych przez uczestników (załącznik).
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenia o jego ukończeniu.
Uwaga: planowane terminy kursów mogą ulec zmianie z zastrzeżeniem, iż kursy muszą zakończyć się maksymalnie do 30.11.2011 r.

2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)

80530000

3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES

4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA

5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1)WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje

Nie dotyczy.

III.1.2)Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie

III.1.4)Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia

Nie

III.2)WARUNKI UDZIAŁU

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 2. Wykonawca spełnia wymogi określone w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych:
a) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Zamawiający nie precyzuje warunku;
b) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie;
Dla każdej części zamówienia warunek ten Zamawiający sprecyzował odrębnie.
Część I - kurs spawania podstawowego (metody: E, G, MAG, TIG).
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował co najmniej jedno szkolenie grupowe w zakresie spawania podstawowego oraz że usługi te zostały wykonane należycie.
Za szkolenie grupowe Zamawiający uzna szkolenie, w którym brało udział minimum 5 osób.
Część II - kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1 kV.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie zrealizowali co najmniej jedno szkolenie grupowe w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1 kV oraz że usługi te zostały wykonane należycie.
Za szkolenie grupowe Zamawiający uzna szkolenie, w którym brało udział minimum 5 osób.
Część III - kurs obsługi żurawi przeładunkowych HDS.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie zrealizowali co najmniej jedno szkolenie grupowe w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. kurs obsługi żurawi przeładunkowych HDS oraz że usługi te zostały wykonane należycie.
Za szkolenie grupowe Zamawiający uzna szkolenie, w którym brało udział minimum 5 osób.
Część IV - kurs kosmetyczny.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował co najmniej jedno szkolenie grupowe w zakresie - kurs kosmetyczny oraz że usługi te zostały wykonane należycie. Za szkolenie grupowe Zamawiający uzna szkolenie, w którym brało udział minimum 5 osób.
Część V - kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz specjalistyczny w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował co najmniej jedno szkolenie grupowe w zakresie - kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz specjalistyczny w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach oraz że usługi te zostały wykonane należycie. Za szkolenie grupowe Zamawiający uzna szkolenie, w którym brało udział minimum 5 osób.
Część VI - kurs szycia i modelowania firan z aranżacją okien i podstawami przedsiębiorczości.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował co najmniej jedno szkolenie grupowe w zakresie - kurs szycia i modelowania firan oraz że usługi te zostały wykonane należycie.
Za szkolenie grupowe Zamawiający uzna szkolenie, w którym brało udział minimum 5 osób.
3. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, każdy z warunków wymienionych w punkcie 2 (a-d), winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w punkcie 3 musi spełniać każdy ze wspólników samodzielnie.
5. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał techniczny, wiedzę i doświadczenie lub zdolności finansowe innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Wykaz dokumentów wymaganych od wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
2. Oryginalne pełnomocnictwo (ewentualnie poświadczone notarialnie) potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy lub z przepisów prawa.
3. Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust 1 i o niepodleganiu wykluczeniu z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik nr 3a i 3b do SIWZ.
3. Wykaz doświadczenia (wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie), sprzętu stanowiące zał. nr 4a, 4b, do SIWZ.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów no okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Opłacona polisa, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN, ważna co najmniej do dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych – zał. nr 3b do SIWZ.
7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych lub, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
8. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
9. Program szkolenia stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ.
10. Harmonogram stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
11. Preliminarz stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.
12. Kserokopie certyfikatów jakości świadczonych usług poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
13. Wykaz części zamówienia przekazanych do realizacji przez podwykonawców stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. Jeśli Wykonawca nie będzie przekazywał do realizacji przez podwykonawców żadnej części zamówienia należy również złożyć załącznik nr 10, w odpowiednie pola wpisując „Nie dotyczy”.
14. Informacja o numerze konta i nazwie banku Wykonawcy.
15. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania na realizację zamówienia składa najpóźniej w dniu podpisania umowy:
a) aktualne (ważne w 2011 r.) zaświadczenie o wpisie Wykonawcy do Rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy (art. 20 ustawy z dnia 20.4.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy);
b) opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN ważną do min. 30.11.2011 r.;
c) w przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 Prawa zamówień publicznych), Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
16. Na mocy art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa z osobna dokumenty określone w pkt 2, 6, 7, 8.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6, 7, 8 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być załączone do oferty wraz z tłumaczeniami w języku polskim.
Wszystkie ww. dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „Za zgodność z oryginałem” (każda ze stron) przez osobę/-y/ upoważnioną/-e/ do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy (opatrzone datą i imienną pieczątką lub czytelnym podpisem).

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) - dotyczy wszystkich części zamówienia.
Wykaz dokumentów wymaganych od wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
2. Oryginalne pełnomocnictwo (ewentualnie poświadczone notarialnie) potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy lub z przepisów prawa.
3. Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust 1 i o niepodleganiu wykluczeniu z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik nr 3a i 3b do SIWZ.
3. Wykaz doświadczenia (wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie), sprzętu stanowiące zał. nr 4a, 4b, do SIWZ.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów no okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Opłacona polisa, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN, ważna co najmniej do dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych – zał. nr 3b do SIWZ.
7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych lub, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
8. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
9. Program szkolenia stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ.
10. Harmonogram stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
11. Preliminarz stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.
12. Kserokopie certyfikatów jakości świadczonych usług poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
13. Wykaz części zamówienia przekazanych do realizacji przez podwykonawców stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. Jeśli Wykonawca nie będzie przekazywał do realizacji przez podwykonawców żadnej części zamówienia należy również złożyć załącznik nr 10, w odpowiednie pola wpisując „Nie dotyczy”.
14. Informacja o numerze konta i nazwie banku Wykonawcy.
15. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania na realizację zamówienia składa najpóźniej w dniu podpisania umowy:
a) aktualne (ważne w 2011 r.) zaświadczenie o wpisie Wykonawcy do Rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy (art. 20 ustawy z dnia 20.4.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy);
b) opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN ważną do min. 30.11.2011 r.;
c) w przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 Prawa zamówień publicznych), Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
16. Na mocy art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa z osobna dokumenty określone w pkt. 2, 6, 7, 8.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6, 7, 8 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być załączone do oferty wraz z tłumaczeniami w języku polskim.
Wszystkie ww. dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „Za zgodność z oryginałem” (każda ze stron) przez osobę /-y/ upoważnioną /-e/ do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy (opatrzone datą i imienną pieczątką lub czytelnym podpisem). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, każdy z warunków wymienionych w punkcie 2 (a-d), winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w punkcie 3 musi spełniać każdy ze wspólników samodzielnie.
5. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał techniczny, wiedzę i doświadczenie lub zdolności finansowe innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) - dotyczy wszystkich części zamówienia.
Wykaz dokumentów wymaganych od wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
2. Oryginalne pełnomocnictwo (ewentualnie poświadczone notarialnie) potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy lub z przepisów prawa.
3. Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust 1 i o niepodleganiu wykluczeniu z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik nr 3a i 3b do SIWZ.
3. Wykaz doświadczenia (wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie), sprzętu stanowiące zał. nr 4a, 4b, do SIWZ.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów no okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Opłacona polisa, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN, ważna co najmniej do dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych – zał. nr 3b do SIWZ.
7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych lub, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
8. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
9. Program szkolenia stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ.
10. Harmonogram stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
11. Preliminarz stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.
12. Kserokopie certyfikatów jakości świadczonych usług poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
13. Wykaz części zamówienia przekazanych do realizacji przez podwykonawców stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. Jeśli Wykonawca nie będzie przekazywał do realizacji przez podwykonawców żadnej części zamówienia należy również złożyć załącznik nr 10, w odpowiednie pola wpisując „Nie dotyczy”.
14. Informacja o numerze konta i nazwie banku Wykonawcy.
15. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania na realizację zamówienia składa najpóźniej w dniu podpisania umowy:
a) aktualne (ważne w 2011 r.) zaświadczenie o wpisie Wykonawcy do Rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy (art. 20 ustawy z dnia 20.4.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy);
b) opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN ważną do min. 30.11.2011 r.;
c) w przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 Prawa zamówień publicznych), Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
16. Na mocy art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa z osobna dokumenty określone w pkt. 2, 6, 7, 8.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6, 7, 8 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być załączone do oferty wraz z tłumaczeniami w języku polskim.
Wszystkie ww. dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „Za zgodność z oryginałem” (każda ze stron) przez osobę/-y/ upoważnioną/-e/ do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy (opatrzone datą i imienną pieczątką lub czytelnym podpisem). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, każdy z warunków wymienionych w punkcie 2 (a-d), winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w punkcie 3 musi spełniać każdy ze wspólników samodzielnie.
5. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał techniczny, wiedzę i doświadczenie lub zdolności finansowe innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.2.3)Zdolność techniczna

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Dla każdej części zamówienia warunek ten Zamawiający sprecyzował odrębnie.
Część I - kurs spawania podstawowego (metody: E, G, MAG, TIG).
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część II - kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1 kV.
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część III - kurs obsługi żurawi przeładunkowych HDS.
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część IV - kurs kosmetyczny.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje minimum pięcioma łóżkami kosmetycznymi do przeprowadzania zabiegów kosmetycznych.
Część V - kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz specjalistyczny w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach.
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część VI - kurs szycia i modelowania firan z aranżacją okien i podstawami przedsiębiorczości.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje minimum ośmioma maszynami do szycia i jednym owerlokiem, które będą wykorzystywane podczas kursu przez uczestników.
Wykaz dokumentów wymaganych od wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
2. Oryginalne pełnomocnictwo (ewentualnie poświadczone notarialnie) potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy lub z przepisów prawa.
3. Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 i o niepodleganiu wykluczeniu z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik nr 3a i 3b do SIWZ.
3. Wykaz doświadczenia (wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie), sprzętu stanowiące zał. nr 4a, 4b, do SIWZ.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów no okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Opłacona polisa, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN, ważna co najmniej do dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych – zał. nr 3b do SIWZ.
7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych lub, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
8. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
9. Program szkolenia stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ.
10. Harmonogram stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
11. Preliminarz stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.
12. Kserokopie certyfikatów jakości świadczonych usług poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
13. Wykaz części zamówienia przekazanych do realizacji przez podwykonawców stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. Jeśli Wykonawca nie będzie przekazywał do realizacji przez podwykonawców żadnej części zamówienia należy również złożyć załącznik nr 10, w odpowiednie pola wpisując „Nie dotyczy”.
14. Informacja o numerze konta i nazwie banku Wykonawcy.
15. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania na realizację zamówienia składa najpóźniej w dniu podpisania umowy:
a) aktualne (ważne w 2011 r.) zaświadczenie o wpisie Wykonawcy do Rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy (art. 20 ustawy z dnia 20.4.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy);
b) opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN ważną do min. 30.11.2011 r.,
c) w przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 Prawa zamówień publicznych), Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
16. Na mocy art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa z osobna dokumenty określone w pkt. 2, 6, 7, 8.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6, 7, 8 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być załączone do oferty wraz z tłumaczeniami w języku polskim.
Wszystkie ww. dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „Za zgodność z oryginałem” (każda ze stron) przez osobę/-y/ upoważnioną/-e/ do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy (opatrzone datą i imienną pieczątką lub czytelnym podpisem). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, każdy z warunków wymienionych w punkcie 2 (a-d), winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w punkcie 3 musi spełniać każdy ze wspólników samodzielnie.
5. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał techniczny, wiedzę i doświadczenie lub zdolności finansowe innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów
Dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Dla każdej części zamówienia warunek ten Zamawiający sprecyzował odrębnie.
Część I - kurs spawania podstawowego (metody: E, G, MAG, TIG).
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część II - kurs uprawnień elektroenergetycznych SEP do 1 kV.
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część III - kurs obsługi żurawi przeładunkowych HDS.
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część IV - kurs kosmetyczny.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje minimum pięcioma łóżkami kosmetycznymi do przeprowadzania zabiegów kosmetycznych.
Część V - kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz specjalistyczny w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach.
W przypadku tej części zamówienia Zamawiający nie precyzuje warunku.
Część VI - kurs szycia i modelowania firan z aranżacją okien i podstawami przedsiębiorczości.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje minimum ośmioma maszynami do szycia i jednym owerlokiem, które będą wykorzystywane podczas kursu przez uczestników.
Wykaz dokumentów wymaganych od wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
2. Oryginalne pełnomocnictwo (ewentualnie poświadczone notarialnie) potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy lub z przepisów prawa.
3. Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 i o niepodleganiu wykluczeniu z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik nr 3a i 3b do SIWZ.
3. Wykaz doświadczenia (wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie), sprzętu stanowiące zał. nr 4a, 4b, do SIWZ.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów no okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Opłacona polisa, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN, ważna co najmniej do dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych – zał. nr 3b do SIWZ.
7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych lub, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
8. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (data wystawienia zaświadczenia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
9. Program szkolenia stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ.
10. Harmonogram stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
11. Preliminarz stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.
12. Kserokopie certyfikatów jakości świadczonych usług poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
13. Wykaz części zamówienia przekazanych do realizacji przez podwykonawców stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. Jeśli Wykonawca nie będzie przekazywał do realizacji przez podwykonawców żadnej części zamówienia należy również złożyć załącznik nr 10, w odpowiednie pola wpisując „Nie dotyczy”.
14. Informacja o numerze konta i nazwie banku Wykonawcy.
15. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania na realizację zamówienia składa najpóźniej w dniu podpisania umowy:
a) aktualne (ważne w 2011 r.) zaświadczenie o wpisie Wykonawcy do Rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy (art. 20 ustawy z dnia 20.4.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy);
b) opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na wartość minimum 20 000 PLN ważną do min. 30.11.2011 r.;
c) w przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 Prawa zamówień publicznych), Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
16. Na mocy art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa z osobna dokumenty określone w pkt. 2, 6, 7, 8.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6, 7, 8 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być załączone do oferty wraz z tłumaczeniami w języku polskim.
Wszystkie ww. dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „Za zgodność z oryginałem” (każda ze stron) przez osobę /-y/ upoważnioną /-e/ do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy (opatrzone datą i imienną pieczątką lub czytelnym podpisem). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, każdy z warunków wymienionych w punkcie 2 (a-d), winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w punkcie 3 musi spełniać każdy ze wspólników samodzielnie.
5. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał techniczny, wiedzę i doświadczenie lub zdolności finansowe innych podmiotów (na podstawie art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych) jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.2.4)Zamówienia zastrzeżone

III.3)SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI

III.3.1)Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu

Nie

III.3.2)Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi

Nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1)RODZAJ PROCEDURY

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 90
2. Certyfikaty jakości świadczonych usług. Waga 10

IV.2.2)Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna

Nie

IV.3)INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą

ZZ-271-2/2011

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

Nie

IV.3.3)Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych

Dokumenty odpłatne Nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

11.4.2011 - 08:00

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w dniach 30 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 11.4.2011 - 08:30

Miejsce

Powiatowy urząd Pracy w Częstochowie, pok.217, ul. K. Szymanowskiego 15, 42-217 Częstochowa, POLSKA.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1)JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ

Nie

VI.2)ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH

Nie

VI.3)INFORMACJE DODATKOWE

VI.4)PROCEDURY ODWOŁAWCZE

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

VI.4.2)Składanie odwołań

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

VI.5)DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:

22.3.2011


Załącznik nr 2 do SIWZ- Formularz oferty (35kB) word
Załącznik nr 5 do SIWZ - Program szkolenia (32kB) word
Załącznik nr 1 do SIWZ- Opis przedmiotu zamówienia (207kB) word
Załącznik nr 4a i 4 b do SIWZ - Wykaz doświadczenia i wykaz sprzętu (42kB) word
Załącznik nr 9 do SIWZ - Wzór umowy (181kB) word
Załącznik nr 3a i 3b do SIWZ - Oświadczenie zawarte w art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (37kB) word
Załącznik nr 7 do SIWZ - Preliminarz kosztów (42kB) word
Załącznik nr 6 do SIWZ- Harmonogram (68kB) word
załącznik nr 8 do SIWZ - Wykaz dokumentów (47kB) word
Załącznik nr 10 do SIWZ- Wykaz części zamówienia przekazanych do realizacji przez podwykonawców (33kB) word
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamóweienia (183kB) word

metryczka


Wytworzył: Anna Kukla (28 marca 2011)
Opublikował: a_kukla (28 marca 2011, 09:30:58)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 207